22 de lucruri pentru o viață cu adevărat sănătoasă

22 de lucruri pentru o viață sănătoasă

Poză de National Media Museum via Flickr CC

Suntem bombardați cu informații din toate părțile și nu mai știm a discerne între ce e bun și ce e nociv pentru organismul nostru. Trăim în secolul depresiei, al muncii de birou, al privitului la televizor, al mâncării proaste. Ne degradăm pe zi ce trece și apoi căutăm aproape obsesiv soluții pentru obezitate, anxietate, tristețe, singurătate, diferite boli de organ, mulți fiind chiar tentați să recurgă la sfaturi livrate de persoane total neavizate, riscând să augmenteze totul.

Am stat și m-am gândit la puterea unor lucruri simple, de bun simț, venite din mintea mea care a procesat ceva cărți de specialitate, cazuri grele, momente dramatice. Mintea mea de medic. Așa că m-am hotărât să strâng aici o listă de recomandări care, odată pusă în practică, vă ajută să duceți o viață mai bună și mai sănătoasă.

 

1. Treziți-vă devreme și nu mai stați niciun minut în plus în pat. E timp mort. Trezirea la 5:00 sau 5:30 oferă energie, timp pentru un mic dejun relaxant, citit, meditație, puțin sport.

 

2. Meditați un sfert sau o jumătate de oră, într-un loc cât mai liniștit. O puteți face imediat după trezire și/sau seara. Stați comod, respirați adânc, concentrați-vă pe diferite zone ale corpului, apoi plimbați gânduri pozitive de colo-colo, respingând orice altceva.

 

3. Beți un pahar de apă plată după trezire. Corpul stă 7-8-9 ore fără aport hidric, așa că e înțelept să-i oferim apă mai întâi de toate.

 

4. Luați un mic dejun liniștit, fără distrageri de atenție. El poate conține fructe, cereale, lapte, orice vă place în cantități mici. Puteți bea o cafea sau o cană de ceai verde sau negru.

 

5. Faceți sport, de la înot până la jogging. Faceți sport ușor chiar dacă aveți probleme cu inima, spre exemplu după un infarct miocardic sau după conversia unei fibrilații atriale (după consultul medicului). Sportul ne menține într-un tonus fizic și psihic excelent.

 

6. Un duș rece este tonifiant și anxiolitic. Poate ajuta și la ameliorarea hipersudorației. Dușul de dimineață are și o componentă meditativă, dar și de realizare a unui plan scurt de atac al zilei ce tocmai se deschide.

 

7. Cuprindeți-vă ziua între două zâmbete. Energia pozitivă atrage energie pozitivă. Zâmbiți! Veți face totul mult mai ușor.

 

8. Consumați puțin vin roșu la masa de prânz. Cam 150 de mililitri sunt sănătate curată și chiar ajută la slăbit.

 

9. Învățați să trageți acțiunea lângă intenție. Degeaba vrem să facem ceva dacă rămânem la stadiul de idee. Acționând, făcând lucruri aparent mărunte, generăm o stare de bine în noi.

 

10. Nu mâncați prea mult la prânz. Cei ce se îndoapă la masa de prânz devin imediat somnolenți – motivul este redistribuția sangvină. Scade și randamentul intelectual. O masă cu doze mici din mai multe tipuri de alimente ușoare este ideală pentru prânz.

 

11. Respirați adânc aer curat. Există tehnici de respirație, multe utilizate și în meditație. Creierul se va simți excelent și veți gândi totul mult mai limpede.

 

12. Dormiți cam opt ore pe zi. Este cel mai important aspect al vieții. Fără cafea și alte substanțe excitante în a doua parte a zilei, fără lichide multe seara, fără cină bogată, fără sport după șapte seara, fără televizor. Citiți un roman SF, respirați adânc, meditați, scrieți în jurnal, așterneți pe o hârtie lucrurile care vă macină.

 

13. Faceți dimineața o listă cu 5-7-10 lucruri pe care vreți să le faceți în ziua respectivă.

 

14. Oferiți-vă mici recompense după ce ați făcut anumite lucruri.

 

15. Cina trebuie să fie cât mai ușoară sau deloc. Fără fructe. Fără alimente grele. Fără alcool.

 

16. Comunicați cu cei din jur. Suntem ființe sociale și ne simțim mai bine stând alături de semenii noștri, vorbind cu ei, râzând cu ei, îmbrățișându-i.

 

17. Trăiți totul cu uimire. Lăsați-vă impresionați de tot ce se întâmplă în jurul vostru și fiți recunoscători pentru că ați primit cel mai frumos cadou: viața.

 

18. Ieșiți din zona de confort. Numai așa puteți evolua. Cunoașteți oameni noi, faceți lucruri noi, învățați alte și alte informații, căpătați alte și alte aptitudini.

 

19. Hidratarea e crucială. După paharul de dimineață, beți apă în mod constant. Sucurile carbogazoase sunt nocive. Chiar și cele dietetice, fără zahăr, cresc riscul cardiovascular. Beți apă simplă.

 

20. Dacă puteți face un lucru în câteva minute, abordați-l imediat și nu-l lăsați pentru mâine. Asta vă va da ritm și apetit pentru a face tot mai multe lucruri.

 

21. Visați. Cu ochii deschiși sau închiși, visați la o viață mai bună. Veți pune bazele schimbării și totul se va petrece așa cum vă doriți cel mai tare.

 

22. Felul în care vă consumați o zi vă arată felul în care vă trăiți întreaga viață. Dincolo de orice concept, sunt mari șanse să aveți una singură. Iubiți-o și iubiți-vă, iubindu-i pe ceilalți în același timp.

 

 

Continuați lectura cu Enjoy your coffee!, apoi treceți prin 15 lucruri pe care ar trebui să le faci în fiecare zi și terminați cu Viața mea la 30 de ani. Despre inimi, filtre și povești.

V.

Posted by Vasi Rădulescu

Citesc, trăiesc, iubesc, dezîmbolnăvesc. Și-ntre ele scriu. Descoperă cărțile recomandate de mine pe ReadPal